C.T.H. Chiptuning beschikt over de nieuwste gekoppelde 4x4 testbank om het vermogen van diverse voertuigen te testen en beoordelen in chip- en motortuning. Tegenwoordig zijn moderne wagens alleen nog maar te testen via deze moderne gekoppelde testbank. Dit door het feit dat bij simpele vermogentestbanken de ABS en de tractiecontrole tussenkomen, zelfs wanneer deze uitgeschakeld worden.
Daarom hebben we gekozen voor een Dynostar testbank. Een exemplaar dat behoort tot de top van de wereld op dit gebied. Hiermee kunnen we tot 840 pk en 3300 nm koppelgeremd meten. Dit tot een snelheid tot 350 km/pu. De snelheid geregelde blaasinstallatie van 25.000 kubieke meter kunnen we tot een luchtsnelheid van 120 km/pu perfect simuleren.
We hebben deze nieuwe testbank aangeschaft om alle voortuigen succesvol te kunnen testen. Hij heeft de eigenschap dat er perfect weggedrag mee gesimuleerd kan worden, bijvoorbeeld met belasting van een aanhanger, in de bergen, met hoge snelheden maar het voornaamste natuurlijk bij normaal rijgedrag.
Tijdens de vermogentest hebben we met deze testbank ook de mogelijkheid om alle gegevens van de auto uit te lezen en te controleren. Op elk toerental kunnen we dit dan indien nodig nog aanpassen aan onze kwaliteitsnormen of aan uw wensen. Er zijn slechts enkele tuners die de beschikking hebben over een testbank als deze. Zo zorgen we voor de allerbeste chip- en motortuning op maat of succesvolle installatie van een powerbox in uw diesel.
Wij hebben dan ook voor de dynostar testbank gekozen omdat deze tot de top in de wereld behoort en geschikt is voor auto's campers en lichte bedrijfswagens.
Wij kunnen hiermee dan ook tot 840 pk en 3300 nm koppel geremd mee meten en dit tot een snelheid van 350 km/pu.
De snelheid geregelde blaasinstallatie van 25000 kubieke meter kunnen we tot een luchtsnelheid van 120 km p u perfect simuleren.
Er zijn dan ook maar enkele tuners die over een degelijke Vermogentestbank in een aparte testruimte beschikken.
Wanneer u kiest voor een upgrade in de vorm van chiptuning moet u met meerdere zaken rekening houden bij het kiezen van uw programma.
Vooral: heeft de tuner een anti-vervuilingswetgeving die verschillend is voor diverse landen? De gemakkelijkste methode om een hoge productie te halen is om hetzelfde geknepen programma te leveren, onafhankelijk van het land waar de auto geleverd zal worden. Meestal zijn deze programma's zelfs zuiverder dan wat de wet voorschrijft. Dit omdat de fabrikant zo ook in de toekomst geen problemen zal hebben om aan deze wetten te voldoen.
Omdat niet voor elke motor een individueel programma gemaakt kan worden, moet er voor een veilig programma gekozen worden door de fabrikant, omdat de mechanische toleranties verschillen van motor tot motor. Om deze reden moeten we bij een chiptuning (vermogentuning) dit altijd individueel afstellen om zo de grens te vinden van de toleranties van de desbetreffende auto. Daar zit dan ook de oorsprong van een chiptuning.
Het is normaal dat de ene wagen niet dezelfde toleranties heeft als een gelijkwaardige andere wagen. Daarom heeft hij een individueel programma nodig. Alle bedrijven of tuners die hetzelfde programma proberen te verkopen, zijn enkel geïnteresseerd in de commerciële zijde van het beroep met alle technische gevaren dat dit met zich mee kan brengen. Een slecht/onaangepast programma kan uw motor beschadigen!
Test 1 een vermogenwinst van 42 pk en 73 nm koppel.
Voor ons is dit de perfecte en verantwoorde tuning.
Test 2 een vermogenwinst van 48 pk en 112 nm koppel.
Het vermogen is voor deze auto nog geen probleem maar het koppel is zeker te veel van het goede.
Test 3 een vermogenwinst van 54 pk en 108 nm koppel.
Hier zit het vermogen al tegen de limiet en het koppel zeker te hoog.
Geen artikels gevonden.